مشکلات رایج بعد از شارژ کارتریج پرینتر لیزری و جوهرافشان
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس chaboknews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






مشکلات رایج پس از پر کردن مجدد کارتریج های لیزری و جوهرافشان

همیشه این شک وجود دارد که آیا پر کردن کارتریج تونر در پرینتر لیزری و پر کردن کارتریج جوهر در چاپگر جوهر افشان برای دستگاه شما مناسب است یا مشکلی ایجاد می کند؟ البته این مزایا و معایب متفاوتی نسبت به خرید کارتریج دارد. کارشناسان محیط زیست معتقدند که شارژ مجدد کارتریج ها به دلیل ضایعات کمتر آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

در دسترس بودن تونر و جوهر نیز می تواند عامل مثبت دیگری برای پر کردن کارتریج باشد. اما رایج ترین مزیت شارژ کارتریج مقرون به صرفه بودن آن است. هزینه شارژ یک کارتریج حدود 50٪ کمتر از خرید یک کارتریج جدید است. به همین دلیل، بسیاری از کاربران پرینتر از این روش برای پر کردن کارتریج دستگاه های خود استفاده می کنند.

با این حال، مشکلات پس از پر کردن مجدد کارتریج در پرینترهای لیزری و جوهر افشان نادر نیست. با وجود هزینه کمتر، کارتریج های قابل شارژ معمولاً کیفیت مورد نظر شما را ارائه نمی دهند. در این مقاله سعی شده است مشکلاتی که ممکن است پس از پر کردن کارتریج ها در چاپگر ایجاد شود را برطرف کرده و شما را با مشکلاتی که در این کار ممکن است پیش بیاید آشنا کنیم.

پس از شارژ کارتریج، چاپ کامل نمی شود

اگر چاپگر شما کاغذ سفید چاپ نمی کند یا کاغذ سفید چاپ نمی کند، ابتدا بررسی کنید که کارتریج مشکلی نداشته باشد. اگر پس از تعویض این قطعه باز هم چاپ کار نکرد، مشکل نباید از کارتریج باشد. در غیر این صورت ممکن است این مشکل به دلیل وجود نوار محافظ انتهای چاپ کارتریج یا نصب نامناسب آن باشد.

وجود نوار محافظ روی نازل کارتریج چاپ

بیشتر کارتریج ها با یک نوار محافظ کوچک ارسال می شوند که نازل چاپ را می پوشاند. با مسدود کردن نازل، از نشت جوهر یا تونر در هنگام قرار دادن نوار و حمل و نقل جلوگیری می کند. اگر این نوار را حذف نکنیم، چاپگر قادر به چاپ نخواهد بود. برای برداشتن این نوار، کارتریج را از چاپگر خارج کرده و محل آن را پیدا کنید. رنگ این نوار محافظ به مدل چاپگر شما بستگی دارد. هنگام برداشتن این نوار مراقب باشید که هیچ چسب یا برچسب دیگری را جدا نکنید. زیرا همه آنها وقتی کارتریج را آب بندی می کنند، از خشک شدن جوهر یا تونر جلوگیری می کنند.

نصب نادرست کارتریج

یکی از رایج ترین دلایلی که کارتریج شارژ شده کار نمی کند نصب نادرست آن است. بررسی کنید که کارتریج حرکت می کند و به درستی قرار گرفته است. برای اطمینان بیشتر، توصیه می کنیم کارتریج چاپگر را بردارید و دوباره نصب کنید.

محو شدن پرینت پس از قرار دادن کارت

اگر از کارتریج های کامل استفاده می کنید، ممکن است با مشکل چاپ اسناد ضعیف، بی کیفیت و نامشخص مواجه شوید که ممکن است مربوط به جوهر بی کیفیت یا تونر باشد که با چاپگر شما سازگار نیست.

یکی از خطرات و چالش های مرتبط با پر کردن کارتریج، استفاده از جوهر یا تونر است که برای دستگاه شما طراحی نشده است. در واقع، این جوهرها و تونرها ممکن است با فرمول های اصلی در نظر گرفته شده برای چاپگر شما مطابقت نداشته باشند. ناسازگاری و جوهر و تونر با کیفیت پایین نه تنها به چاپگر شما آسیب می رساند، بلکه وضوح و جزئیات متن یا تصویر را در نسخه های چاپی کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود کارتریج را در مراکز و فروشگاه های مورد اعتماد پر کنید.

لکه ها، لکه های جوهر و تصاویر تار روی اسناد چاپ شده ظاهر می شوند

یکی از مشکلات اصلی هنگام پر کردن کارتریج، وجود حباب هوا در حفره کارتریج است. هنگامی که جوهر کارتریج کم است و نیاز به پر کردن مجدد دارد، ممکن است هوا در آن محبوس شود. وجود حباب های هوا کیفیت چاپ را با ایجاد لکه های سیاه و تصاویر تار کاهش می دهد.

این حباب های هوا می توانند در روند جریان جوهر اختلال ایجاد کنند. بنابراین بهتر است پس از پاشیدن رنگ، آن را به مدت یک ساعت بدون استفاده رها کنید تا حباب های موجود فرصت بیرون آمدن داشته باشند.

این حباب های هوا می توانند در روند جریان جوهر اختلال ایجاد کنند. بنابراین بهتر است بعد از مرکب زدن یک ساعت آن را بگذارید تا حباب های موجود خارج شود. اگر پس از انجام این کار باز هم مشکل حل نشد، کارتریج را بردارید و به آرامی روی میز ضربه بزنید تا حباب های هوا خارج شوند.

یک خطای نادر جوهر رخ می دهد

امروزه تقریبا تمام چاپگرهای موجود در بازار دارای چیپست یا تراشه الکترونیکی هستند. تراشه‌ها تعداد صفحاتی را که چاپ کرده‌اید نظارت و ردیابی می‌کنند. آنها همچنین مسئول حفظ برخی اطلاعات مربوط به نشریه هستند.

پس از پر کردن مجدد بسیاری از کارتریج ها، تراشه های الکترونیکی آنها ریست نمی شوند و این ناهنجاری در اکثر چاپگرها وجود دارد. بنابراین مهم نیست که چقدر سطح جوهر در مخزن شما وجود دارد، این تراشه ها آن را خالی می دانند و خطای «کم جوهر» را نشان می دهند.

در بیشتر موارد، و زمانی که چاپگر شما به خوبی کار می کند، می توانید چنین خطاهایی را نادیده بگیرید و با کلیک کردن روی "OK" یا "Continue" فرآیند چاپ را تکمیل کنید. اما اگر چاپگر اجازه چاپ را نمی دهد، لطفاً ابتدا دستگاه خود را بازنشانی کنید. هدف از تنظیم مجدد چاپگر این است که کارتریج را پس از خاموش کردن دستگاه و جدا کردن آن از پریز جدا کنید. سپس 15 ثانیه صبر کنید و پس از تعویض کارتریج، چاپگر را روشن کنید. اگر همچنان در چاپ مشکل دارید، درایور چاپگر خود را دوباره نصب کنید.

ممکن است خطای مورد نظر همچنان نمایش داده شود. دلیل ظاهر شدن مجدد این پیام به دلیل عدم وجود قابلیت ریست بر روی تراشه است و می توانید آن را نادیده بگیرید. البته باید بدانید که گاهی به دلیل ایجاد وقفه در فرآیند چاپ مجبور به تعویض این چیپست می شوید.

مشکل نشتی کارتریج

هنگام شارژ کارتریج های جوهر افشان و پرینتر لیزری، نشت چند قطره جوهر کاملا طبیعی است. اما اگر این نشتی ادامه پیدا کند، مشکل ساز می شود. اگر کارتریج پس از پر کردن به درستی آب بندی نشود، ممکن است هوا وارد کارتریج شود و باعث نشتی و خرابی چاپگر شود. نشت جوهر یا جوهر از کارتریج به قسمت های مکانیکی چاپگر، غلتک های درایو کاغذ را آلوده می کند. این منجر به ظاهر شدن خطوط روی سند چاپ شده و کاهش کیفیت مورد انتظار شما می شود. برای جلوگیری از این مشکل، اگر قصد بارگیری کارتریج ها را دارید، آن را به متخصصان این حوزه بسپارید.

اخرین حرف

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج های لیزری و جوهرافشان را شناسایی و حل کنید. همانطور که بارها اشاره کرده ایم، بهتر است شارژ کارتریج خود را به یک متخصص بسپارید. زیرا چاپگرهای لیزری به ابزارهایی مانند دمنده و فن نیاز دارند و چاپگرهای جوهرافشان برای بهتر شدن به مهارت های فنی نیاز دارند.

برای افزایش طول عمر کارتریج جوهر و چاپگر خود و صرفه جویی در هزینه می توانید شارژ انواع کارتریج جوهر را به همکاران ما در منطقه آوای فرهنگ بسپارید. همچنین می توانید قیمت کارتریج جوهر خود را در فروشگاه اینترنتی ما بررسی کنید. و کارتریج جوهر را با بهترین قیمت، کیفیت و ضمانت خرید کنید.

 

مشاهده منبع: https://avafarhang.com/refill-cartridge-problems/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در شنبه 8 مهر 1402برچسب:,ساعت 8:20 توسط chabok |




آهنگ جدید رضا مریدی به نام بهترینم مگه مرده باشم و دلت بگیرهMusicdel | موزیکدل
مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
آهنگ چی میشه رد بشی از کوچه مون
مقدمه ای بر چاپگر رنگی و انواع آن
آهنگ جدید بهنام بانی به نام «بی معرفت یه جوری حال این دل دیوونه بعد تو بده»
معرفی 3 ناحیه در حفاظت از شبکه با فایروال که باید بشناسید
روانشناسی اعتیاد: علل و راهکارها
آهنگ جدید ایوان بند به نام «ای حبیبی تو بی رقیبی که واسه تو مجنونم»
آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «واست بمیرم»
افزایش فالوور اینستاگرام با 40 روش شگفت انگیز
به فرزندان خود هوش مالی بیاموزید
درمان خون مخفی در مدفوع [علت ایجاد آن چیست؟]
هفت چیز برای ابهام زدایی فالوور فیک اینستاگرام
مشکلات رایج بعد از شارژ کارتریج پرینتر لیزری و جوهرافشان
آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «گریه کردم دیگه کجارو دنبالت بگردم»
مزایای چندین نوع اوتیسم در کودکان
آهنگ جدید سیامک عباسی به نام تو هر شهر دنیا که بارون میاد
همه چیز در مورد التهاب چشم (یووئیت)؛ از علت تا درمان
jQuery Color Galaxy
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی